Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 11-Σεπ-2019 16:22

    Πώς θα τρέξει ο διαγωνισμός για την πώληση του 30% του ΔΑΑ

    Πώς θα τρέξει ο διαγωνισμός για την πώληση του 30% του ΔΑΑ
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Νίκου Χρυσικόπουλου

    Το "πράσινο φως” για την παραχώρηση του 30% των μετοχών του "Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών ΑΕ" (ΔΑΑ) που δόθηκε στη σημερινή συνεδρίαση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥΣΟΙΠ) επιταχύνει τη διαγωνιστική διαδικασία από πλευράς ΤΑΙΠΕΔ.

    Με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη να αναφέρει, κατά τη διάρκεια των εγκαινίων της 84ης ΔΕΘ, μιλώντας στο Συνεδριακό Κέντρο "Ιωάννης Βελλίδης", πως είναι ζήτημα ημερών να ξεκινήσει η διαδικασία πώλησης και έπειτα από την έγκριση του ΚΥΣΟΙΠ, ακολούθησε η υπογραφή από την πλευρά του ελληνικού Δημοσίου του συμφώνου συγκατάθεσης (waiver) των υφιστάμενων μετόχων του ΔΑΑ, κάτι που άνοιξε το δρόμο για την πώληση του 30% που έχει περάσει στο ΤΑΙΠΕΔ (σ.σ. το Δημόσιο ελέγχει επιπλέον 35% μέσω της ΕΕΣΥΠ).

    Πρόκειται για μια αποκρατικοποίηση που θεωρείται ότι μπορεί να ενισχύσει αισθητά τα δημόσια έσοδα, καθώς υπάρχουν προσδοκίες για τίμημα που μπορεί να φθάσει ή και να ξεπεράσει το 1,2 δισ. ευρώ. Όπως έχει αναφέρει πρόσφατα το Capital.gr, οι προσδοκίες αυτές εδράζονται στις εξαιρετικές επιδόσεις που έχει καταγράψει ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών σε επίπεδο οικονομικών μεγεθών και επιβατικής κίνησης. Μόλις τον περασμένο Αύγουστο και για πρώτη φορά, η επιβατική κίνηση στο αεροδρόμιο της Αθήνας ξεπέρασε το "φράγμα” των 3 εκατομμυρίων σε ένα μήνα. Σύμφωνα με στοιχεία του "Ελ. Βενιζέλος", ο μήνας Αύγουστος έκλεισε με 3,04 εκατ. επιβάτες σημειώνοντας αύξηση 5,2%, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2018. Η περυσινή, δε, χρονιά συνοδεύτηκε από διπλή επίδοση-ρεκόρ για τον ΔΑΑ, τόσο σε επίπεδο διακίνησης επιβατών (24,1 εκατομμύρια) και πτήσεων (217 χιλιάδες), όσο και σε επίπεδο εσόδων (478 εκατ.) και προ φόρων κερδών (240 εκατ. ευρώ).

    Σημειώνεται ότι στις 30 Σεπτεμβρίου εκπνέει η προθεσμία (σ.σ. χωρίς να αποκλείεται παράταση), στο πλαίσιο του διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ για την υποβολή εκδήλωσης ενδιαφέροντος από τους υποψήφιους επενδυτές. Πληροφορίες από την αφορά εμφανίζουν ως ενδιαφερόμενους το καναδικό fund PSP Investments που ήδη ελέγχει (μέσω δύο θυγατρικών) το 40% του ΔΑΑ, τη γαλλική Vinci Airports, τον όμιλο Κοπελούζου (πιθανόν σε συνεργασία με διεθνή όμιλο), ενώ μένει να φανεί εάν τελικώς θα συμμετάσχει στη διαδικασία εκδήλωσης ενδιαφέροντος το αυστραλιανό fund Macquarie.

    Σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού, οι υποψήφιοι επενδυτές δεν πρέπει να κατέχουν ποσοστό 50% και άνω, αεροδρομίου σε ακτίνα 300 χλμ. από τον ΔΑΑ, πρέπει να εμφανίζουν μετοχικό κεφάλαιο 500 εκατ. ευρώ και άνω την τελευταία τριετία ή σε περίπτωση fund να διαθέτουν μη επενδεδυμένα κεφάλαια 500 εκατ. ευρώ και άνω, να μην προέρχονται από χώρα στην οποία η ΕΕ έχει επιβάλλει κυρώσεις κ.ά.
     
    Σήμερα, μέτοχοι του ΔΑΑ είναι το ΤΑΙΠΕΔ (30%), η Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας – ΕΕΣΥΠ (25%), οι AviAlliance  GmbH  (26,7% συν 8 μετοχές),  η AviAlliance  Capital  GmbH  (13,3%)  και η οικογένεια Κοπελούζου (5% μείον 8 μετοχές).
     
    Ο ΔΑΑ ιδρύθηκε το 1996 με σκοπό την κατασκευή, συντήρηση και λειτουργία του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών "Ελευθέριος Βενιζέλος" για περίοδο 30 ετών σύμφωνα με τη Σύμβαση Ανάπτυξης Αεροδρομίου. Τον Φεβρουάριο του 2019 τέθηκε σε ισχύ η χρονική επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του ΔΑΑ για επιπλέον 20 έτη (έως τις 11/06/2046), με την καταβολή συνολικού τιμήματος 1,4 δισ. ευρώ από την ΔΑΑ.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων