Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 09-Νοε-2018 07:28

    Κλιμακώνεται ο πόλεμος της κυβέρνησης κατά της Beat

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Κλιμακώνεται ο πόλεμος της κυβέρνησης κατά της Beat

    Του Δημήτρη Δελεβέγκου

    "Ο άνθρωπος (σ.σ. ο ιδρυτής της Beat Ν.Δρανδάκης) που πλούτισε από τον ιδρώτα των ταξιτζήδων, που τους έβαλε  σε κοινή θέα για να επιλέγει ο πελάτης, όπως γίνεται με τις πόρνες στις βιτρίνες στα Red Lights στο Άμστερνταμ”.

    "Η στήριξη στην Uber και στην Beat δεν είναι τίποτα περισσότερο από επίκυψη και κατάθεση διαπιστευτηρίων αποδοχής και συνεργασίας στον οικονομικό αυταρχισμό των πολυεθνικών. Αυτών που "ανακάλυψαν" την διεθνοποίηση των αγορών, όχι για να κάνουν καλύτερη την ανθρωπότητα, όχι για να ενώσουν τον κόσμο, αλλά για να πλουτίσουν εις βάρους του”.

    Οι δηλώσεις αυτές ανήκουν στον Θύμιο Λυμπερόπουλο, πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταξί & Αγοραίων. Αυτές όπως και αντίστοιχες τοποθετήσεις του για φοροδιαφυγή των ηλεκτρονικών εφαρμογών αναζήτησης μισθωμένων οχημάτων και ταξί αποτέλεσαν την "πρώτη ύλη” για την κατάθεση αγωγής εναντίου του ίδιου από τον ιδρυτή της start-up-συνώνυμο της τεχνολογικής υπεροχής, που ενίσχυσε κατακόρυφα το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών, Νίκου Δρανδάκη.

    Η στήριξη της κυβέρνησης

    Ωστόσο, οι βαριές εκφράσεις της πλευράς Λυμπερόπουλου δεν απέτρεψαν κορυφαία στελέχη της κυβέρνησης να σταθούν στο πλευρό του κατά τη χθεσινή εκδίκαση της αγωγής του ιδρυτή της Beat κατά του προέδρου των αυτοκινητιστών με την οποία ζητείται αποζημίωση ύψους 260.000 ευρώ.

    Χθες, στη διάρκειας περίπου τριών ωρών δίκη, ως μάρτυρες υπεράσπισης υπέρ του Λυμπερόπουλου κατέθεσαν ο υπουργός Υποδομών Χρ.Σπίρτζης, ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Υποδομών Θάνος Βούρδας, ο βουλευτής των ΑΝΕΛ Θανάσης Παπαχριστόπουλος και ο πρώην αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης.

    Εν τω μεταξύ, μέσω Twitter ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Πάνος Καμμένος έχει παράσχει τη στήριξή του στον Θ.Λυμπερόπουλο τον οποίο, πριν από περίπου 11 μήνες, δεξιώθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου ο Αλέξης Τσίπρας.

    Οι αυτοκινητιστές έχουν υποστηρίξει ότι η Beat, όπως και οι υπόλοιπες πλατφόρμες-που βέβαια έχουν σημαντικές διαφορές μεταξύ τους- φοροδιαφεύγει. Ωστόσο, κατά τη χθεσινή εκδίκαση της υπόθεσης, ο υπουργός Υποδομών Χρ.Σπίρτζης δεν κατάφερε να τεκμηριώσει πώς η εταιρεία παραβιάζει το νόμο.

    Όπως κι αν οι ανώνυμες αναφορές, που έγιναν στο υπουργείο -όπως ισχυρίστηκε χθες ο Χρ. Σπίρτζης- σε σχέση με τον τρόπο πληρωμής της εταιρίας και τα εμβάσματα που ελάμβαναν οι οδηγοί από το εξωτερικό, διερευνήθηκαν. Κι αυτό επειδή δεν γνωρίζει αν έχουν γίνει έλεγχοι των αρχών, οι οποίες χαίρουν ανεξαρτησίας, όπως είπε.

    Ο Λυμπερόπουλος έχει κάνει λόγο και για offshore που διαθέτει η Beat, από το 2011, μέσω των οποίων αποφεύγει τη φορολόγηση των εσόδων που δημιουργεί στην Ελλάδα. Ωστόσο, κατά τη χθεσινή εκδίκαση της υπόθεσης ούτε ο Σπίρτζης ούτε οι υπόλοιποι μάρτυρες υπεράσπισης ούτε ο Λυμπερόπουλος κατάφεραν να τεκμηριώσουν τους ισχυρισμούς τους.

    Οι 80.000 ψήφοι

    Χθες, αυτοκινητιστές – συνδικαλιστές, στο περιθώριο της δίκης, ανέφεραν ότι αντιπροσωπεύουν 80.000 ψήφους, μέγεθος που δεν θα μπορούσε να αφήσει αδιάφορη την κυβέρνηση.

    Διαχρονικά, οι υπουργοί Μεταφορών είχαν απέναντί τους τον στρατηγό των ταξί, Θύμιο Λυμπερόπουλο, ο οποίος το 2011, όταν ο τότε υπουργός, Γιάννης Ραγκούσης, προσπάθησε να απελευθερώσει τη συγκεκριμένη αγορά, είχε ενορχηστρώσει μια από τις πιο μαζικές κινητοποιήσεις των τελευταίων ετών. Η δύναμη της συγκεκριμένης συντεχνίας είναι τόσο ισχυρή, που καταφέρνουν να διατηρούν "κλειστή" την αγορά των ταξί όσο κι αν οι δανειστές έχουν απαιτήσει την απελευθέρωσή της.

    Άλλωστε, η κυβέρνηση, μέσω του πρόσφατου νόμου για τις εταιρείες διαμεσολάβησης μεταφορικού έργου έχει κάνει ήδη ένα σημαντικό "δώρο” στους αυτοκινητιστές, θέτοντας περιορισμούς στη συγκεκριμένη αγορά.

    Και βάσει όσων είπε, πρόσφατα, σε συνέντευξη Τύπου ο Θύμιος Λυμπερόπουλος, η κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο νέας νομοθετικής παρέμβασης σχετικά με τον τρόπο είσπραξης των εσόδων από τις εταιρείες διαμεσολάβησης.

    Πάντως, υπολογίζεται ότι περίπου 8.000 συνάδελφοι του Θύμιου Λυμπερόπουλου έχουν συμβληθεί με την Beat που αντλεί από τη δραστηριότητα στην Αθήνα μόλις το 5% του συνολικού τζίρου της.

    Το μόνο βέβαιο είναι ότι οι αυτοκινητιστές έχουν έμμεσα αναγνωρίσει τον καινοτόμο χαρακτήρα των εφαρμογών αναζήτησης ταξί. Ήδη από τον Σεπτέμβριο του 2015, το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί έσπευσε να προσαρμοστεί στις νέες συνθήκες, δημιουργώντας την ηλεκτρονική εφαρμογή SATA-by iq taxi, που έχει "ξεπατικώσει" αυτήν της Beat, συγκεντρώνοντας το σύνολο των επαγγελματικών ταξί Αττικής. 

    dimitris.delevegos@capital.gr

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων